وبلاگ

معرفی انواع بطری سس پلاستیکی

معرفی انواع بطری سس پلاستیکی

انواع بطری پلاستیکی سس کدام ها هستند

امروزه برای آن که محصولات به بازار عرضه شوند، یک نکته مهم به نام بسته بندی وجود دارد. بسته بندی محصولات با میزان فروش و جذب مشتری ارتباط مستقیمی دارد. یکی از انواع بسته بندی، بطری های پلاستیکی هستند. در این مقاله به معرفی انواع بطری سس پلاستیکی می پردازیم تا کمی بیشتر با این نوع بسته بندی آشنا شویم.

ظروف پلاستیکی را معمولاً از موادی زیر می سازند:

  1. PP
  2. PE
  3. PET
  4. پلی اتیلن سنگین
  5. پلی اتیلن سبک

انواع بطری سس پلاستیکی

انواع مختلف بطری سس پلاستیکی کدام ها هستند

شرکت های تولید کننده ظروف پلاستیکی، با توجه به نیاز مشتری می توانند انواع مختلفی از این ظروف را تولید و عرضه نمایند. برای معرفی انواع بطری سس پلاستیکی چند نمونه زیر را با هم بررسی خواهیم کرد:

1 –  بطری با درب پمپی

با فشار دادن درب این نوع بطری ها، سس از آن ها خارج می شود؛ بنابراین به راحتی می توان میزان سس مورد نیازتان را برروی غذایتان داشته باشید.

2 –  بطری‌ با درب قفل شونده در معرفی انواع بطری سس پلاستیکی

این نوع از ظرف ها رایج ترین نوع ظرف سس در بازار است، این ظروف دارای یک درب فشاری یا همان قفل شونده هستند، مزیت این نوع ظرف های سس نسیت به دیگر ظروف، این است که محتویات درونی این ظرف ها به راحتی به بیرون نشت پیدا نکرده و از طرف دیگر هیچ هوایی وارد آن نمی شود؛ در نتیجه سس دیرتر فاسد خواهد شد.

3 –  بطری‌ها با درب پیچی

این نوع بطری ها همان طور که از نامشان پیداست، دارای یک درب پیچی بوده که آن ها را بسیار مناسب برای حمل مواد می کند؛ زیرا نشت مواد به بیرون از درون این ظروف امری غیرممکن است.

4 –  بطری‌های با درب انتشار سریع

این بطری های پلاستیکی دارای یک نوع درب با امکان انتشار سریع سس هستند، همین ویژگی آن ها را مناسب استفاده در رستوران ها و غذا خوری ها می کند.

5 –  بطری‌های با درب کشویی

درب این نوع سس ها با کشیده شدن به سمت بالا باز می شوند.

نکته قابل توجه درباره ی انواع بطری پلاستیکی سس که باید بدانید این است که، توضیحات بالا چند نمونه ی کلی از بطری هایی بود که کارخانه های مربوطه می توانند آن ها را تولید کنند، شما می توانید ظرف سس خود را به شکل ویژه ای برای محصول خود طراحی کنید.

معیارها و استانداردها در معرفی انواع بطری پلاستیکی سس

استاندارهای لازم برای تولید ظروف پلاستیکی

در هر کشور استاندارهای مختلفی برای ظروف بسته بندی مواد غذایی وجود دارد اما استاندارهایی که در زیر بیان شده است، معمولاً در همۀ کشورها مورد توجه است. برای معرفی انواع بطری پلاستیکی سس باید استاندارهای آن ها را نیز به خوبی بیان کرد.

1 – تأییدیه سازمان غذا و دارو

ظروف پلاستیکی سس به علت ارتباط با مواد غذایی باید دارای تأییدیه لازم از سازمان غذا و دارو باشند.

2 –  استاندارد BPA

BPA (بیسفنول A) یک ماده شیمیایی است که ممکن است در درون ظروف پلاستیکی وجود داشته باشد، این ماده سمی و سرطان زا بوده؛ بنابراین نباید از بطری های پلاستیکی که حاوی این ماده هستند برای بسته بندی استفاده کرد، زیرا این ماده قابل انتقال از ظروف به مواد خوراکی مانند همان سس ها است.

3 –  استاندارد استحکام ساختاری

بطری پلاستیکی سس باید دارای مقاومت لازم در برابر ضربه باشد تا از نشت مواد به بیرون در اثر شکستن یا پاره شدن جلوگیری شود.

5 –  استاندارد مقاومت شیمیایی

برخی سس‌ها ممکن است دارای خاصیت اسیدی یا بازی باشند؛ بنابراین ظروف سس پلاستیکی باید با مقاومت شیمیایی مناسبی ساخته شوند تا ویژگی های آن ها مانند رنگ، شکل ظاهری و غیره در اثر تماس با سس تغییر نکند. برای آن که معرفی انواع بطری پلاستیکی سس کامل باشد باید در هر مورد ویژگی های خاص آن ها مانند همین مقاومت شیمیایی را بیان کرد تا مصرف کننده بتواند بهترین انتخاب را انجام دهد.

چگونه از استاندارد بودن بطری سس اطمینان حاصل کنیم؟

چگونه از استاندارد بودن بطری پلاستیکی سس مطمئن شویم

با توجه به موارد زیر می توانید از استاندارد بودن بطری پلاستیکی سس مطمئن شوید:

1 –  بررسی برچسب محصول

برچسب بطری پلاستیکی دارای اطلاعات مهمی درباره ی مواد سازنده و استانداردهای رعایت شده در هنگام ساخت آن است؛ بنابراین با بررسی آن می توانید به اطلاعات مفیدی درباره ی بطری دست پیدا کنید.

2 –  استفاده از برندهای معتبر

استفاده از برندهای معروف بهترین روش برای انتخاب بطری است، زیرا معمولاً برندهای معروف از استاندارهای لازم را در هنگام تولید ظروف خود رعایت می کنند.

3 –  توجه به مواد سازنده بطری

نوع موادی که در ساخت بطری استفاده شده است بسیار مهم است. موادی مانند پلی‌اتیلن ترفتالات (PET)، پلی‌اتیلن بافته شده (HDPE) و پلی‌پروپیلن (PP) معمولاً برای ساخت ظروفی مواد غذایی استفاده می شوند. تشخیص این مواد از طریق نماد زیر ظروف پلاستیکی قابل انجام است.

نتیجه گیری

معرفی انواع بطری سس پلاستیکی کمک خواهد کرد تا بتوانیم انتخاب مناسب تری برای بسته بندی محصول خود داشته باشیم. انواع بطری های سس هرکدام دارای مزیت ها و معایبی هستند؛ بنابراین باید با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده کنیم. نکته مهم در انتخاب یک بطری پلاستیکی، داشتن استاندارهایی که است که در بالا بیان کردیم، زیرا ظروف بسته بندی مواد غذایی با سلامت انسان رابطه مستقیم دارند.

سؤالات متداول

  1. کدام نوع بطری پلاستیکی سس مناسب استفاده در رستوران ها و غذاخوری ها است؟

بطری های پلاستیکی سس با درب انتشار سریع مناسب استفاده در غذاخوری ها و رستوران ها می باشد، زیرا به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد.

  1. از کدام مواد برای ساخت ظروف پلاستیکی مواد غذایی استفاده می کنند؟

از مواد مانند PP، PE، PET، پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک برای ساخت ظروف پلاستیکی استفاده می کننند.

  1. آیا بطری های پلاستیکی سس باید دارای تأییدیه سازمان غذا و دارو باشند؟

بله، یکی از استاندارهایی که نشان دهنده ی کیفیت بالا در این محصولات است داشتن همین استاندارد است.

  1. آیا بطری های سس باید در برابر عوامل شیمیایی مقاوم باشند؟

بله، زیرا ممکن است بعضی از سس ها دارای خاصیت اسیدی یا بازی باشند و در صورت عدم مقاومت در برابر عوامل شیمیایی، بطری دچار تغییر رنگ و تغییر شکل خواهد شد.

  1. چگونه می توانیم نوع مواد سازنده ی بطری های پلاستیکی را تشخیص دهیم؟

معمولاً باید در زیر ظروف پلاستیکی نمادی حک شود که نشان دهنده ی نوع مواد اولیه ای است که برای ساخت آن استفاده شده است.( هر کدام از مواد سازنده دارای یک نماد مخصوص می باشند.)

سبد خرید