وبلاگ

نحوه درست کردن سس باربیکیو خانگی

نحوه درست کردن سس باربیکیو خانگی

نحوه درست کردن سس باربیکیو خانگی

هیچ کس نمی‌ داند که این سس تیره‌ رنگ و دود زده، به یکی از سس های پرطرفدار در خوراکی ها تبدیل شده است؛ اگر شما هم به لذت غذاهای گوشتی با سس‌ های متفاوت علاقه‌ مندید، ما نحوه درست کردن سس باربیکیو خانگی را به شما آموزش می‌ دهیم.

روش درست کردن سس باربیکیو

برای تهیه این سس ایتدا باید نصف پیمانه شکر را به همراه مقداری آب در ظرفی بر روی اجاق گاز گذاشته تا ذوب شود. مدام ظرف را حرکت دهید تا شکر آب شود و تا زمانی ادامه دهید تا شکر سیاه شود. پس از سیاهش دن و بلند شدن دود از شکر ها یک پیمانه آل را به آرامی داخل ظرف بریزید تا شکر های سوخته شده در آب حل شوند.

اکنون که کارامل سیاه تان آماده شد، می‌ توانید پختن سس باربیکیو شروع کنید. حالا کره و روغن را روی حرارت ملایم داغ کنید؛ پیاز را حدود پنج دقیقه در آن تفت دهید تا طلایی شود. سیر را اضافه کرده و تفت دهید. حال مواد زیر ره وارد تابه کرده:

پیاز رنده شده، سیر کوبیده شده، آب مرغ، سس گوجه فرنگی، کارامل سیاه، گرد پاپریکا، نعنای خشک و آویشن، خردل، برگ بو، شکریک قاشق غذاخوری، فلفل قرمز، سرکه سیر ترشی، آب لیمو، کره، روغن، نمک و فلفل

حال شعله را تند کنید؛ و ده دقیقه اجازه دهید مواد باهم پخت کند. سپس آتش را کم کنید و مواد را به مدت 30 دقیقه بگذارید باهم بپزند

آتش را تند کنید و ۱۰ دقیقه به مواد برای پختن وقت دهید. در این فاصله چند بار مواد را هم بزنید و زیر و رو کنید. سپس در تابه را ببنید و آتش را کم کنید تا مواد سس برای ۳۰ دقیقه دیگر در کنار هم بپزند. اگر در این فاصله نیاز شد، کمی آب جوش به مواد اضافه کنید.

سس باربیکیو با چه خوراکی هایی استفاده می شود؟

برای باربیکیو معمولاً از مواردی مثل گوشت‌ های مختلف مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی یا کباب‌ های مختلف استفاده می‌ شود. همچنین سوسیس و کالباس، مرغ تکه‌ ای، میگو یا سبزیجاتی مانند کلم، فلفل دلمه‌ ای، کدو، قارچ، گوجه فرنگی و سیب‌ زمینی نیز می‌ توانند در باربیکیو استفاده شوند. اینها همگی به صورت آماده‌ سازی شده و با انواع ادویه‌ ها و مواد چاشنی‌ دهنده به همراه میزان مناسبی از روغن یا سس‌ های مختلف برای مهیا کردن غذاها در باربیکیو مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

چه جاسسی برای سس باربیکیو خوب است؟

جاسسی مناسب برای سس باربیکیو

چه جاسسی برای سس باربیکیو مناسب است؟

برای نگهداری و سرو سس باربیکیو می‌ توانید از ظروف غذایی با درب و محکم استفاده کنید که از جنس شیشه یا پلاستیک باشند. ظروفی که بتوانند در برابر حرارت مستقیم از باربیکیو مقاوم باشند مناسب‌ اند. همچنین، می‌ توانید از ظروف دارای درپوش و محکم برای انتقال و نگهداری بهتر سس باربیکیو استفاده کنید، مانند ظروف با درپوش سیلیکونی یا پلاستیکی که محکم بسته شده و مانع از ورود هوا و اکسیژن به داخل شوند.

انواع جاسسی برای سس بابیکیو

برای سرو کردن این سس در محیط هایی مثب فست فودی، رستوران و.. بهتر است ابتدا ظرف سس های مختلف را شناسایی کنیم:

  • بطری های سس درب دار
  • بطری های سس ساده
  • بطری سس سه شاخک
  • بطری سس سه سر
  • بطری سس موشکی

باتوجه به نوع سس و میزان غلظتی که دارد بطری و جای سسی مورد نظر را انتخاب می کنیم اگر سس رقیق است بهتر است از بطری سس سه شاخک استفاده کنیم، اگر غلظت سس بالاست از ظرف های سس موشکی و درب دار بهتر است استفاده شود.

بطری سسی مناسب باربیکیو

بطری سسی باربیکیو

سخن پایانی

سس باربیکیو یک سس محبوب در سراسر جهان است که بسیاری از فست فودی ها و رستوران ها ازآن استفاده می کنند. از این رو نیاز به بطری سسی مناسب است که در اینجا با بهترین آن ها آشنا شدیم.

سوالات متداول نحوه درست کردن سس باربیکیو خانگی

  1. سس باربیکیو را می توان به صورت خانگی درست کرد؟
    بله می توان درست کرد.
  2. چه ظرف سسی برای سس های غلیظ مناسب تر است؟
    برای سس باربیکیو غلیظ ظرف های درب دار و موشکی بسیار مناسب است.
  3. ظرف سس سه شاخک برای چه نوع سسی مناسب است؟
    برای سس های رقیق یا نسبتا غبظ مناسب است.
سبد خرید