وبلاگ

چرا باید از کاردک گریل و باربیکیو استفاده کرد؟

چرا باید از کاردک گریل و باربیکیو استفاده کرد؟

دلایل استفاده از کاردک گریل و باربیکیو

امروزه استفاده از گریل و باربیکیو برای طبخ انواع غذاها بسیار کاربرد دارد و مردم مشتاقانه از این روش های پخت مواد غذایی استفاده  می کنند. اما چرا باید از کاردک گریل و باربیکیو استفاده کرد؟ آیا نمی توان از یک کف گیر ساده برای آشپزی به این روش استفاده کرد؟

این کاردک ها دارای چه ویژگی هایی هستند که آن ها را مناسب استفاده در این روش های پخت و پز می کند؟ در ادامه قصد داریم به نکاتی راجب همین موضوع بپردازیم، اگر این نکات را بدانید، دیگر از یک کف گیر یا قاشق معمولی آشپزخانه برای برگرداند برگرهای خود استفاده نخواهید کرد.

علت های استفاده از کاردک گریل و باربیکیو

علت استفاده از گریل و باربیکیو چیست

گریل کردن یکی از روش های بسیار محبوب برای پخت مواد غذایی به حساب می آیند، برای آن که بتوانید در انجام این روش آشپزی بی نقص عمل کنید، نیازمد تجهیزات مناسب هستید. یکی از این وسایل مورد نیاز کاردک ها هستند اما چرا باید از کاردک گریل و باربیکیو استفاده کرد؟ این دقیقاً همان موضوعی است که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد:

1 – برگرداندن مواد غذایی

یکی از کارهایی که در باید در هنگام کار با گریل یا باربیکو انجام دهید، برگرداندن مداوم مواد غذایی برروی شعله است. اگر این کار را به موقع انجام ندهید، مطمئناً یک طرف غذای شما سوخته و طرف دیگر خام خواهد ماند و کسی مایل به خوردن غذای شما نخواهد بود. ابزار مناسبی که می توانید برای این کار از آن بهره ببرید کاردک ها هستند. این محصول به دلیل نوع طراحی و جنس آن باعث می شود تا شما به راحتی این کار را انجام داده و دستتان نیز آسیب نبیند.

2 – تکه کردن یکی از پاسخ های چرا باید از کاردک گریل و باربیکیو استفاده کرد

گاهی پیش می آید که مواد غذایی هنگامی که برروی گریل قرار دارند باید تکه تکه شوند، کاردک ها دقیقاً آن ابزاری هستند که برای انجام این کار به کمک شما خواهند آمد، شما با هیچ کف گیری نمی توانید این کار را انجام دهید.

3 – نوع و جنس تیغه کاردک

این محصولات به نوعی طراحی شده اند تا در برابر دمای بالا از خود مقاومت نشان دهند؛ بنابراین از این کاردک ها می توانید با خیال راحت برروی گریل و باربیکیو خود استفاده کنید و نگران تغییر شکل آن نباشید.کف گیر و قاشق های معمولی آشپزخانه به گونه ای طراحی نشده اند تا در مقابل چنین دمای بالایی تاب بیاورند؛ بنابراین برای پختن یک همبرگر، وسایل آشپزخانه خود را خراب نکنید!

4 – جنس دسته کاردک

جنس دسته ی کاردک به مراتب اهمیت بالاتری از جنس لبه و تیغه دارد، زیرا این قسمت از کاردک به صورت مستقیم با بدن شما در ارتباط بوده و اگر از جنس مناسبی ساخته نشود می تواند به شما آسیب وارد کند. اما چگونه؟

همان طور که گفته شد، دمای گریل و باربیکیو بالاتر از دمای یک اجاق گاز معمولی است؛ بنابراین تجهیزاتی که با آن سرو کار دارند باید در برابر دمای بالا مقاوم باشند، حال اگر این قسمت از کاردک در برابر گرما مقاوم نباشد، رفته رفته دمای آن افزایش پیدا کرده و ممکن است سبب آسیب به پوست دست شما  و سوختگی دست شما شود.

دسته ی کاردک ها را معمولاً از چوب یا پلاستیک می ‌سازند، نوع چوبی آن دارای کیفیت بالاتری نسبت به نوع پلاستیکی آن است و به مراتب قیمت بالتری نیز دارد.

البته نوع دیگری از کاردک ها وجود دارد که سرتاسر ازیک جنس ساخته می شوند، این کاردک ها در مقایسه با دو نوع دیگر دارای قیمت بسیار پایین تری هستند.

5 – چند منظوره بودن

از کاردک گریل و باربیکیو چه استفاده هایی می شود

یکی دیگر از پاسخ های این پرسش که چرا باید از کاردک گریل و باربیکیو استفاده کرد این است که برای اسفاده از کاردک ها هیچ محدودیتی وجود ندارد، یعنی می تواند از آن ها برای پخت انواع مواد غذایی بهره ببرید بدون آن که مشکلی برای کاردک ایجاد شود.

برای مثال اگر قصد دارید همبرگرهای خود را با سبزیجات کباب شده میل نمایید، می توانید از یک کاردک برای زیر و رو کردن آن ها استفاده کنید.

6 – زاویه دار بودن کاردک ها

زاویه دار بودن کاردک باربیکو و گریل به چه منظور است

برای آن که بتوانیم به راحتی با استفاده از کاردک غذای خود را برگردانیم یک ویژگی در کاردک ها تعبیه شده است، این ویژگی همان زاویه دار بودن دسته نسبت تیغه ی کاردک است. معمولاً کار کردن با این نوع کاردک ها راحت تر بوده و به همین علت نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده اند؛ بنابراین یکی دیگر از پاسخ های پرسش چرا باید از کاردک گریل و باربیکیو استفاده کرد همین موضوع است.

کلام پایانی

حال که متوجه شدیم چرا باید از کاردک گریل و باربیکیو استفاده کرد، خوب است بدانید این کاردک ها یکی از ابزارهایی هستند که هر آشپزخانه ای به آن ها نیاز دارد.

کاردک های گریل و باربیکیو را باید برای راحتی در برگرداند غذا، تکه تکه کردن و همچنین به منظوره جلوگیری از آسیب رسیدن به دست هایمان تهیه کنیم، زیرا کف گیرهای معمولی آشپزخانه اصلاً انتخاب مناسبی برای کارکردن با گریل و باربیکیو به حساب نمی آیند.

سؤالات متداول

  1. آیا برای مواد غذایی مختلف کاردک مخصوصی وجود دارد؟

خیر، از یک کاردک برای پختن انواع مواد گوشتی و گیاهی می توان استفاده کرد.

  1. آیا جنس دسته ی کاردک گریل و باربیکیو اهمیت دارد؟

بله، این قسمت مهم ترین جز این وسیله ی آشپزی به حساب می آید، زیرا در ارتباط مستقیم با بدن انسان قرار دارد.

  1. آیا از کاردک ها برای تکه تکه کردن مواد غذایی می توان استفاده کرد؟

معمولاً لبه ی کاردک ها تیز و برنده است؛ بنابراین اگر قصد دارید استیک های خود را ببروی گریل تکه تکه کنید می توانید از آن بهره ببرید.

  1. چرا نمی توان از یک کف گیر معمولی برای آشپزی با گریل یا باربیکیو استفاده کرد؟

زیرا کف گیرهای معمولی آشپزخانه ها توانایی تحمل دمای بالای گریل و باربیکیو نداشته و اگر در معرض این گرما قرار بگیریند ممکن است دچار تغییر شکل شوند و کارایی خود را از دست بدهند.

  1. آیا کاردک باربیکیو و گریل می تواند دمای بالاتری را نسبت به کف گیر معمولی تحمل کند؟

بله، این محصول از مواد اولیه ی ویژه ای ساخته شده است تا توانایی تحمل دماهای بسیار بالا را داشته باشد تا در هنگام کار با آن ها برروی گریل و باربیکیو کارایی خود را از دست ندهد.

سبد خرید